Saturday, June 25, 2011

Raffia

Rafia (Raphia P. Beauv.), czasami nazywana też palmą iglastą, igliszczą – rodzaj roślin z rodziny arekowatych. Należy do niego 20 gatunków, które występują w Afryce, na Madagaskarze i jeden gatunek (R. taedigera) w Ameryce Południowej i Środkowej.
Ich liście osiągające do 20 metrów długości i 3 m szerokości (największe liście w świecie roślin) i są włóknodajne.
Zastosowanie włókien rafii jest bardzo wszechstronne: od produkcji lin po tekstylia. Po nacięciu uzyskuje się bogaty w cukry sok, używany jako półprodukt do sporządzania wina palmowego, a także do destylowania mocniejszych alkoholi.


Wielcy kreatorzy mody już dawno poznali się na zaletach rafii i z tak właśnie wyglądających włókien powstają takie oto cudeńka. Można znaleźć i kopertówki i torby plażowe, nie zabrakło nawet modelu Birkin.








Niektóre oczywiście robione są z tworzyw sztucznych. Nasza nie ma co prawda metki z nazwiskiem wielkiego projektanta, ale kupiona w małym nadmorskim miasteczku w Hiszpanii, ręcznie robiona z naturalnych materiałów, pozostanie idealną pamiątką z wakacji.





26 comments:

  1. Wszystkie, absolutnie wszystkie bym przygarnęła!!
    Torebek i butów nigdy dość :)
    Pozdrawiam :)
    http://modaitakietam.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. torebki są mega :D ;) mam jedna podobna ;) ale z czerwonymi dodatkami :( i ciezko mi ją dopasować . :(

    ReplyDelete
  3. oo niektóre torebki są świetne :D

    ReplyDelete
  4. ostatnia (wasza) i przedostatnia są naprawdę urocze :)

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Moim zdaniem najlepsze to nr 1 i 6 ;D ogólnie cudne takie torebki.

    ReplyDelete
  7. marzę o takiej torbie, chyba w końcu się skuszę :)

    ReplyDelete
  8. Genialne na lato, 1,2,3 oraz 6 cudeńka!

    ReplyDelete
  9. Muszę przyznać, że większość tych torebek bardzo mi się podoba i szczerze powiedziawszy nie obraziłabym się gdybym miałam choć jedną taką w szafie! Wasza torebka mnie jednak szczególnie zauroczyła, bo ma swoją historię i wygląda ślicznie! :)

    Pozdrawiam
    http://www.fashion-life.pl/

    ReplyDelete
  10. świetny post dziewczyny!! Torebki boskie, ja ze swoją manią hermesa chce trzecią od góry, buziaki :*

    ReplyDelete
  11. uwielbiam rzeczy ze sznurka...szczegolnie torebki i buty :))) dzieki za komentarz u mnie. zapraszam do obserwowania weddesigner.blogspot.com

    ja obserwuję. miłej niedzieli!!!

    ReplyDelete
  12. może się skuszę na taką torebkę :>

    ReplyDelete
  13. Ostatnio też zwróciłam uwagę na taką torebkę - jedna z przypadkowo spotkanych w autobusie dziewczyn miała prześliczną - dolna część była barwiona na ciemnogranatowo, a górna pozostała "naturalna" - w kolorze piasku. Połączenie tych dwóch kolorów wyglądało naprawdę fenomenalnie, szczególnie w raffikowej torebce! :)

    ReplyDelete
  14. Boskie!!! Uwielbiam te torebki!
    Wpadła mi w oko ta w dwa granatowe paseczki.
    Ach :)

    ReplyDelete
  15. najwygodniejsze moje baleriny ;) świetne torebeczki,mają w sobie urok.

    Ps. Mam takie pytanie, parę notek wcześniej pokazałyście zestaw z żółtymi i miętowymi spodniami z Zary, zdradziłybyście cenę ich?

    Również pozdrawiam ;)

    ReplyDelete
  16. zakochałam się w kopertówce!!:)

    ReplyDelete
  17. Idealne na lato i nie tylko :) Birkin z rafii to byłoby coś :D Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  18. Ta pierwsza torebka jest śliczna!

    ReplyDelete
  19. Miu Miu <3 niestety jej cena - jakieś 800 euro - skutecznie odstrasza...

    ReplyDelete
  20. wszytskie piekne ale ten Twoj zakupiony na wakacjach najbardziej przypadł mi do gustu :)

    ReplyDelete
  21. przepiekna ta wasza torba<3 gdzie taka znajde ?? (poza nadmorskim miasteczkiem w Hiszpanii;))?

    ReplyDelete
  22. miło nam, że Wam się podoba, my też marzymy o tym birkinie ;) @ Ojla: miej oczy szeroko otwarte podczas wakacji - takie torby często można upolować w najmniej oczekiwanych miejscach i są świetną pamiątką :)

    ReplyDelete